• Home
  • Buy
  • Sell
    • Sign Up
    • Sign In
    • Wish List
    Sign Up Sign In
    Studentmarkt.net
  • All Categories
  • Antiek en Kunst
  • Audio, Tv en Foto
  • Auto diversen
  • Auto-onderdelen
  • Autos
  • Boeken
  • Caravans en Kamperen
  • Cds en Dvds
  • Computers en Software
  • Contacten en Berichten
  • Diensten en Vakmensen
  • Dieren en Toebehoren
  • Diversen
  • Doe-het-zelf en Verbouw
  • Fietsen en Brommers
  • Hobby en Vrije tijd
  • Huis en Inrichting
  • Huizen en Kamers
  • Kinderen en Babys
  • Kleding | Dames
  • Kleding | Heren
  • Motoren
  • Muziek en Instrumenten
  • Postzegels en Munten
  • Sieraden, Tassen en Uiterlijk
  • Spelcomputers en Games
  • Sport en Fitness
  • Telecommunicatie
  • Tickets en Kaartjes
  • Tuin en Terras
  • Vacatures
  • Vakantie
  • Verzamelen
  • Watersport en Boten
  • Witgoed en Apparatuur
  • Zakelijke goederen
All Categories
🖈 Plaats Advertentie Gratis
Studentmarkt.net
  • Welcome, Guest
    German English Dutch
  • Home
  • Buy
  • Sell
  • Wish List
  • Sign Up / Sign In
  1. Home
  2. Contacten en Berichten
  3. Advies en Oproepen
ID: 53837

Pensioenexpert gezocht

No offers posted.
Wish List
Report
  • Seller

Seller Info

Frans
Address: Amsterdam
Contact Seller
Seller's Other Items
  • Description
Description
Ik ben bijna 70 jaar, met 60 met pensioen gegaan. Heb n bescheiden pensioentje aangevuld met aow. Ik was getrouwd en toen ik 65 werd moest ik van mijn pensioenfonds partneruitruil kiezen. Van mijn (toenmalige) vrouw (zijn inmiddels gescheiden) moest ik kiezen voor 75% partneruitruil (eigenlijk nabestaandenpensioen), waardoor ik ruim €200 per maand minder pensioen kreeg. Mijn ex krijgt hierdoor ca €500 per maand nabestaandenpensioen vanaf het moment dat ik de pijp uit ga. Nu is zij pas 40 jaar en heeft een goede baan als 1e graads docent, dus zij krijgt zelf al n goed pensioen later. Mijn pensioenfonds wil de partneruitruil als uitzondering wel terugdraaien (normaal gesproken levert ze dat een hoop geld op), maar daarvoor moet mijn ex haar handtekening zetten en dat doet ze uiteraard niet. Overigens hebben wij in het echtscheidingsconvenant opgenomen dat we wederzijds afzien van elkaars pensioen, maar nabestaandenpensioen valt hier niet onder (kwamen we naderhand achter).
Ik betaal sinds 1993 ook al ruim €200 pensioen aan mijn 1e vrouw tot 1 van ons overlijdt. Ik heb 38 jaar hard gewerkt, maar je bent niet eens baas over je eigen pensioen. Ik heb (zoals de meeste gepensioneerden) ook nog nooit 1 cent verhoging gekregen). Ik ben enorm gefrustreerd.

  • Contact Us
  • FAQ
  • Terms & Conditions
  • Privacy Policy