• Home
  • Kopen
  • Verkopen
    • Registreren
    • Aanmelden
    • Verlanglijstje
    Registreren Aanmelden
    Studentmarkt.net
  • Alle categorieën
  • Antiek en Kunst
  • Audio, Tv en Foto
  • Auto diversen
  • Auto-onderdelen
  • Autos
  • Boeken
  • Caravans en Kamperen
  • Cds en Dvds
  • Computers en Software
  • Contacten en Berichten
  • Diensten en Vakmensen
  • Dieren en Toebehoren
  • Diversen
  • Doe-het-zelf en Verbouw
  • Fietsen en Brommers
  • Hobby en Vrije tijd
  • Huis en Inrichting
  • Huizen en Kamers
  • Kinderen en Babys
  • Kleding | Dames
  • Kleding | Heren
  • Motoren
  • Muziek en Instrumenten
  • Postzegels en Munten
  • Sieraden, Tassen en Uiterlijk
  • Spelcomputers en Games
  • Sport en Fitness
  • Telecommunicatie
  • Tickets en Kaartjes
  • Tuin en Terras
  • Vacatures
  • Vakantie
  • Verzamelen
  • Watersport en Boten
  • Witgoed en Apparatuur
  • Zakelijke goederen
Alle categorieën
🖈 Plaats Advertentie Gratis
Studentmarkt.net
  • Welkom, Gast
    German English Dutch
  • Home
  • Kopen
  • Verkopen
  • Verlanglijstje
  • Registreren / Aanmelden
  1. Home
  2. Contacten en Berichten
  3. Advies en Oproepen
ID: 53837

Pensioenexpert gezocht

Geen aanbiedingen geplaatst
Verlanglijstje
Verslag
  • Verkoper

Verkoper info

Frans
Adres: Amsterdam
Contact Verkoper
Andere items van verkoper
  • Omschrijving
Omschrijving
Ik ben bijna 70 jaar, met 60 met pensioen gegaan. Heb n bescheiden pensioentje aangevuld met aow. Ik was getrouwd en toen ik 65 werd moest ik van mijn pensioenfonds partneruitruil kiezen. Van mijn (toenmalige) vrouw (zijn inmiddels gescheiden) moest ik kiezen voor 75% partneruitruil (eigenlijk nabestaandenpensioen), waardoor ik ruim €200 per maand minder pensioen kreeg. Mijn ex krijgt hierdoor ca €500 per maand nabestaandenpensioen vanaf het moment dat ik de pijp uit ga. Nu is zij pas 40 jaar en heeft een goede baan als 1e graads docent, dus zij krijgt zelf al n goed pensioen later. Mijn pensioenfonds wil de partneruitruil als uitzondering wel terugdraaien (normaal gesproken levert ze dat een hoop geld op), maar daarvoor moet mijn ex haar handtekening zetten en dat doet ze uiteraard niet. Overigens hebben wij in het echtscheidingsconvenant opgenomen dat we wederzijds afzien van elkaars pensioen, maar nabestaandenpensioen valt hier niet onder (kwamen we naderhand achter).
Ik betaal sinds 1993 ook al ruim €200 pensioen aan mijn 1e vrouw tot 1 van ons overlijdt. Ik heb 38 jaar hard gewerkt, maar je bent niet eens baas over je eigen pensioen. Ik heb (zoals de meeste gepensioneerden) ook nog nooit 1 cent verhoging gekregen). Ik ben enorm gefrustreerd.

  • Contact
  • FAQ
  • Gebruiksvoorwaarden en Privacyverklaring.
  • Privacy Policy